Alla inlägg under juni 2009

Av Piipen - 28 juni 2009 06:49

I en värld full av mysterium, i en värld full av rörelse finns jag.

Finns till fast känns ej vid.

I en värld full av stress, måsten och utveckling lever jag. Lever fast än det ej märks.

I en värld full av sol, lycka och kärlek lever jag, men jag kan inte känna.

Jag är bortappad i en värld full av liv.

Kommer det nån som hämtar mig?

Vaknar man upp?

Världen rör sig, jag med men ändå står tiden still.

Världen står still då är jag full av liv.

Kärleken finns men vågar jag ta emot den?

Vill världen att jag ska börja om...

Handen ger men jag låter bli att ta.

Bortappad.

Vimsar iväg i evigheten...


jag.

Av Piipen - 3 juni 2009 12:28

Har legat på latsidan vad gäller bloggen. Men det känns ändå legalt när solen har varit framme och man kan njuta av sommarväder istället för att sitta inne å uggla.


Senaste tiden har jag iallafall varit helt fantastiskt hurtig.

Jag har tagit promenader och långa cykelturer till höger å vänster. Känner jag mig själv så kommer snart latmasken tillbaka som en bomb och påminner mig om hur jag brukar vara... :-D

Kalaset hos syster blev dock inställt förra lördagen. Dels för att jag jobbade och dels för att hon skulle bort senare på kvällen. Vi ska dit imorgon istället.


Igår var jag hos mamma en sväng för att leka med Nasse. Hennes mamma firade ju sin födelsedag genom att svettas med alla andra tanter på vårruset så då fick Lisegumma vara med Mormor å världens bästa Moster!!

Vi gick å tittade på fåglarna & var i lekparken & busade. Trevligt!


Hon är för söt denna lilla varelse, hon har så många funderingar i sitt lilla huvud. Världens bästa Lis!


Ja just ja, Ni vet ju att jag har många strängar på min lilla lyra....

Nu ska det ökas på i mitt lilla hemliga cv. Korvgubbe? Haha jag dör!

Måste sätta stopp för alla dessa galenskaper snart tror jag =) Fast jag får mycket erfarenhet och får visa folk att jag minsann inte är rädd för att jobba ^^

"Det stod en varmkorvsnubbe ner på fyristorg..."

Imorgon & på fredag ska det alltså ske. Här var det korv!


Känner mig sur idag oxå. Bara för att jag måste vara hemma för att vänta på nån jäkla bredbandsinstallatör. Vi kommer att vara i din lägenhet mellan 12 & 16. Jo just... Alltså måste jag sitta hemma å VÄNTA för att släppa in den jäkeln nån gång mellan dessa timmar.. *suck&stön*


Ikväll ska jag på kören igen oxå. Vi hade ju avslutning förra veckan men det är extrainsatta övningar för körresan i augusti. Varför de lägger dem redan nu och inte innan resan kan man ju fundera på... De är inte riktigt kloka på det där bygget. Riktiga knäppisar...

Nu ska jag fortsätta slurpa på min stooora latte som tröst och hoppas på att den där bredbansdsnubben kommer snart. Vem vet, Han kanske är snygg tillåme ;)


Ha det bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards