Alla inlägg under augusti 2010

Av Piipen - 19 augusti 2010 06:30

God morgon...


Jag stör mig på att vissa människor bara inte kan låta bli att lägga näsan i blöt.

Vad är det som gör att just mitt liv är en offentlig handling, och varför tror vissa att de vet allt om en annan människa?


Nu förekommer detta alldeless säkert precis överallt men jag tänker ge min synvinkel.


Om man som jag är en vuxen människa, kvinna och en enskild individ.

Kan man då inte umgås med det motsatta könet då utan att det ska sticka i folks ögon?

Förpassas man då direkt till lågstadiet där man fick tjejbaciller/killbaciller om man inte lekte med någon av sitt eget kön?

Vad är det som gör att så fort man har vänner som sticker ut från mängden, som inte hör till någon specifik kategori, varför blir det då så fel?

Om jag säger såhär:

*Hon gillar att sjunga precis som jag* - Då är det en ok vän.

*Han gillar att sjunga precis som jag* - Oxå en ok vän.

Säger jag däremot:

*Vi trivs tillsammans, HON och jag* - Helt ok eller hur?

*Vi trivs tillsammans, HAN och jag*- Där blir det fel.

"Trivs" man med en väninna är det ingenting konstigt med det. Man behöver inte ens ha samma intressen och värderingar,det är liksom ok ändå.


"Trivs" man med en av det motsatta könet blir det helt plötsligt en annan sak..

Då måste det tydligen vara kärlek och känslor inblandat för att kunna umgås..

Är det verkligen 2010 detta? Ska man måsta förklara sin vänskap hela tiden!?

Jag kan väl träffa nya vänner både män och kvinnor. Skapa både ytligare kontakter och djupare vänskap?!


Jag har alltid varit en "pojkflicka". Har alltid trivts bättre med pojkar.

Oftast för att det är mer rakt och ärligt. Inte minst när man var yngre.


Det värsta jag vet är dessa viskningar och blickar bakom ryggen att: vem är det där? Är det nån ny?

Vem är han, han känner ju inte jag... osv.

Jag begär inte att alla ska känna MINA vänner! Kanske just för att de är MINA!


Jag känner inte alla andras vänner heller och jag ifrågasätter det inte. Vill de umgås och TRIVS de tillsammans så är det väl bra med det!!


Jag blir bara så TRÖTT!


Lägg er i nåt som bryr er istället. Lös korsord eller nåt. Det säger min mormor är bra, för hjärnan får aktiveras...


  

Ovido - Quiz & Flashcards