Alla inlägg under februari 2009

Av Piipen - 27 februari 2009 11:27

ja nu har jag legat på latsidan när det gäller blåggen. Måste vi råda bot på genast! Hemen lixom.


Årsmötet var ju lika kul som man kunde tänka sig. Man fick en semla å kaffe iaf så nånting bra blev det ju.

Å hos nasse igår var det bra. Först spaghetti & köttfärssås till middag,sen slängde hon i princip ut mamma å pappa för att jag sagt att när m&p har gått så kan vi fika alldeless själv! jättesmart! verkligen... Fäääästiiiissss! Glaaaasssss! Kaaaakaaaaa! osv.. haha hon är härlig =)

Hon fick en festis en liten glass å äpple medans vi myste å tittade på bondgården. Sen Bamajs å välling men den ville hon inte ha. Hon var nog för trött så hon somnade i soffan kvart i 8. Sötproppen.


Ikväll ska jag jobba igen.. Det är så himla dumt för annars kan jag sova huuur länge som helst men när jag vill sova lite längre på morgonen då jag ex ska jobba då går det icke. Kommer nog hem vid fyra inatt då kaffestirrig. Precis som vanligt alltså. =)

Det är ganska vackert ute oxå. Snö och solsken. Vad som vore ännu vackrare vore solsken - utan snö. men man kan ju inte få allt här i världen.


Nu ska jag dricka upp min latte och dunka ut lite HÖG musik så jag blir förberedd inför kvällen. Och som vanligt, kom gärna upp en sväng den som vill!


Puss å såntdära!

Av Piipen - 25 februari 2009 11:37

Och det är mildare idag. Kan ju bara gå åt ett håll nu. Hejhej våren!!

Åh vad jag längtar. Mina fossingar vill vara utan strumpor. De tycker det är kallt att vara barfota nu..


Igår for jag en sväng till Mamma för att kika på lite kort från resan. Käkade lunch & fick lite kaffe. Sånt är alltid bra. Sen hem till simpsons och en tidig kväll igen. Lus ringde oxå. Hon saknar mig! *S* eller hur..??! Haha.

deras helg var oxå bra i stora staden.Trevligt


Ikväll ska jag samla på mig lite vuxenpoäng. Varför? Jo jag ska på årsmöte! 

Det låter ju lite sådär spännande men vad gör man inte för poängen lixom ;)

Man får ju som hoppas att de har gott fika iallafall så man inte sitter där förgäves..


På torsdag ska jag vara barnis åt nasse då t&l ska ut å förlusta sig igen.. (Vem är de som får vuxenpoäng då igen? :) ..jo jaaaag =)

Det ska bli roligt. 

Och till helgen är det jobb igen. 


ALL

Av Piipen - 24 februari 2009 08:45

Igår fick jag brev om klassfest! Det ska bli ungefär hur kul som helst! Konstigt att man inte fattar att det är 10 år sen man lämnade bästa skoltiden..Hur skumt som helst.

Kul kommer det att bli iallafall,kanske roligaste happeningen på hela våren.

Hoppas bara att det är många som kommer. Måste ringa Ev å höra om hon kan gå. Men det måste hon. Hon måste!! Jag hyr in barnvakt isåfall.. *s*


Idag är det tisdag, fettisdag dessutom. Jag tjyvstartade ju med en semla igår men det finns en kvar tills idag :) Den ska jag skynda mig att käka upp innan vissa får syn på den.. Mohahaha.

Igår blev det en tidig kväll för piip. Vid nio hade jag stängt fabriken för den dagen och slumrade så sött till fem i åtta i morse. Så skönt att slippa vakna till klockor som piper å tjuter. Sånt kan förstöra hela morgonen om jag är på det humöret.(Vilket jag som oftast är på morron..)


Nu ska jag lyssna på lite musik och fundera ut vad man ska hitta på idag.

Kaffe först sen en dusch iallafall!


Hej så länge!

Av Piipen - 23 februari 2009 18:22

Ja jag vill minnas att jag imorse skrev ett inlägg här men puts väck är det bara borta?? Hur konstigt somhelst.. Är det så att ni hittar det nånstans återlämna det till mig snarast då det är personligt och får ej överlåtas.. ;)


Jaja nog om det. Fick besök idag. Mor kom på kaffe "kors i taket".

En semla hade hon med sig oxå,det uppskattas :)

Första semlan på flera år tror jag. Det är gott men måste vara perfekt kombo av bröd mandelmassa å grädde. Denna var helt ok faktiskt. Inte för mkt mandelmassa alltså. Annars brukar jag få gröpa ur allt för att sen lägga tillbaka i mindre mängd men det slapp jag idag.

Sen hade hon ett mission hos pomma...

Och Ja! jag blev chaufför.. märkligt...


Väl hos pomma blev det lite babbel om allt o inget och en liten tröstning från min sida då hon halkade in i minnesalbumet.. kunde inte låta människan sitta å gråta själv så jag joinade henne i den svåra stunden då andra inte verkar ha den förmågan.. Tror hon uppskattade det på sitt eget lilla vis iaf.

Nya grannar kommer till oxå. Bara så märkligt att det är en person som vi bott grannar med när vi var små i bushen ,grannar i den lite mer civilicerade bushen,granne med pomma och nu granne med mig igen =) mycket märkligt att man kan följas åt så på samma ställen utan att ha en tanke på det.


Hade en ambition att laga middag oxå men när jag kom hem blev jag sur så jag tror jag skiter i det. Försöker se över axeln på vissa saker men det stör mig så jävulskt att detta förekommer varje gång jag är borta så jag blir sur. jävligt sur!


Surpump!

Av Piipen - 23 februari 2009 01:19

Ja denna dag tillbringades i sömnens värld. Usch å fy vad jag var trött när jag kom hem i går natt.. Började klä av mig i trapphuset tror jag... det låg iallafall diverse kläder utspridda hela vägen till sängen ;)

Funderar på om man ska göra sig lite kaffe men känns ju som att det är lite sent..? Men så får det nog bli. Kan inte tänka mig attjag slocknar än på ett tag iallafall.


Vi får se vad nästa dag har att ge. Hoppas den blir lite roligare.


Hejhopp


Av Piipen - 21 februari 2009 09:31

Ja idag är det hennes dag. Sötproppen som ska få sitt huvud blött och få ett namn.Hoppas hon tycker det är mysigt. Själv är jag så trött så jag bryter ihop snart.

Jobbade ju som bekant inatt och vissa var ute å rumlade. Man kan säga att man tar jobbet med sig hem nästan.. Fylltrattar! Ja jag placerade min goa rumpa i soffan jag, kändes bäst i den rådande situationen.. Och där kunde man ju sova? ehh näe. Inte alls faktiskt. Så jag har således inte sovit ett enda dugg. Idag går det väl an men hur faan blir det ikväll då? Får nog skicka en spanare så jag inte somnar under nån case eller så ;) det vore väl snyggt. Fast min chef skulle nog tycka det var himla roligt kan jag tro.. Nä det blir tändstickor och koffeinkickar hela natten lång skulle jag tro. Mycket spännande.


Nä detta hinns inte med, nu MÅSTE jag fixa frillan och sluta släpa mig fram i pyjamas.Sånt slökorvande tillåts ICKE på Emma Linnèas stora dopdag!


So long Suckers!

Av Piipen - 19 februari 2009 23:11

Nasse bjöds de på kaffe. Att fröken tycker det är trevligt med besök visar sig ganska snart. Att hon är glad att jag kommer för att leka eller om det är för att man får en kaka när det kommer nån på kaffe är svårt att avgöra. :-D

Vi byggde med lite klossar och med tågbanan sen myste vi lite i soffan innan bamajs å sängen. Hon slösade lite med sina pussar idag oxå vilket alltid är trevligt. Hon fick in några små blöta på kinden och att hon sedan tog min hand och nös i den är väl sånt man får ta antar jag :) Är väl fylld av en hel massa dagisbaciller nu kan jag tro... Sötkorven.

Att hon är inne i värsta kiss&bajs åldern kan man heller inte missa. Det är bajskorv i vartannat ord ungefär. Tur då att jag är så mogen att jag kan låta bli att skratta.. *Not* Haha.


Fikade lite mackor & te oxå innan hemfärden. Tur att man fick i sig lite varmt för ute var det desto mindre varmt. -20 var det hemma. Huvva!

Imorgon ska jag jobba igen.

Hoppas herr C satt sin mamma i arbete så vi får titta på showen. Det skulle vara trevligt för en gångs skull. Har dock inga förväntningar,de brukar vara bäst så.

Nu ska jag väcka den björn som sover...


So long!

Av Piipen - 18 februari 2009 23:53

Idag har jag varit på tantträffen eller jao de finns faktiskt en å annan herre oxå men de räknas inte. Roligt liv man har när detta har blivit veckans höjdpunkt lixom.. Haha. Var dock lite för kallt idag med.. 12 grader är fortfarande inte optimalt.

Annars är det texter som plöjs igenom som om man hade eld i rumpisen.

Det som är så synd en sån här gång är att jag alltid hittar något annat att lyssna på. Som när man var liten och skulle städa tex. "Jag ska bara.." och så leker man med de man hittar istället.

Just nu är jag alldeless insnöad på "Flickan & Kråkan". Så underbar men kanske lite dumt att blanda in i min redan förutbestämda repertoar.

Så om jag börjar svamla om kråkor på dopet så vet ni varför ;)

Har min aning om att det inte bara är barnets dag på lördag, känns som det är nåt på G. Kalla det kvinnlig intuiton ;) Kändes samma redan när frågan kom men vi får vänta och se.


Dagens middag blev pestopasta. Enkelt gott å jag blev proppmätt.

Ja just ja, vi ska åka på resa med tanterna.Till Jämtland i augusti. Ska bli mycket intressant att tillbringa några dagar med dem. Kan tänka mig att man kommer känna sig ganska fri när man väl kommer hem igen..

Som frågan om alla käkar surisar? Njae..beror väl på. Kan ju slinka ner nån bit ifall det finns mycket att skölja ner dem med så att säga;) Jag tror inte att det passar sig att säga det i deras närvaro och jag tror inte heller att risken är särskilt stor att det blir nåt fylleslag i Offerdal med dom heller.

Man kan ju hoppas  :-p Men svaret på frågan lär nog bli nej.

Skulle bli en sväng till skärvången (skärsvången?) för en titt samt provsmakning på deras ostfabrik samt en massa andra "utflykter".

Det låter så idylliskt och glädjande så jag kan knappt bärga mig *ironi*


Nä tillbaka nu till min kråka... eller nä just ja.. ingen kråka var det ja


Puss å snusk!  

Ovido - Quiz & Flashcards