Alla inlägg under mars 2009

Av Piipen - 31 mars 2009 17:29

Ja jag är så trött. har sovit 20 timmar...Borde man inte vara pigg då?


Dricker juice nu och ska snart göra middag. Spaghetti & köttfärssås står på menyn. Känns som perfekt tisdagsmat!


Imorgon är det kör igen. känns bra. Det är roligt att gå dit och prata med alla tanter ,sjunga och dricka lite kaffe. Pensiovarning på mig ^^


Ska nog kolla om tvätten är torr sen igår oxå. 3 maskiner...Blir ju lite att vika det. Jätteroligt... :-/


Återkommer 

Av Piipen - 30 mars 2009 06:23

Alltså.. Jag sitter här och slösurfar,tittar runt på allt och ingenting. Halkar in på diverse bloggar. Både de man känner och de man inte känner. Det som slår mig är att många yngre (ja äldre också) bloggar om sina liv.Det är ju absolut inget fel i det men jag stör mig så hemskt när jag läser vad de skriver.

Man kan ju liksom inte skriva PRECIS som man pratar eller?! Allt jag får ut av det blir ju en osammanhängande soppa. Nu är det ju inte direkt så att JAG SKA få ut nånting av det heller men iallafall...


Ett exempel: Alltså ja ba skulle gå ba lixom till skolan FUCK!! skitläraren bara lixom är ju dum i huuuuvet typ! Alltså hajja ba lixom.Sen var jag å Nina lixom till stan ba. värsta grejen och där ba såg jag han åh ba typp sööööt!!!!

Sen skulle vi se värsta movien lixom men ja ba slagga på soffan å smsa värsta snyggingen så heeet lixom....


Ja alltså jag fattar ingenting!? Märk väl att man gärna ska ta bort alla kommatecken och punkter också. Helt obegripligt.

Nog för att bloggningen är ett sätt att utrycka sina känslor på och så men vafan? Och det finns som sagt många obegripliga skribenter i alla åldrar!


Jaja same same.. Det var ungefär vad jag störde mig på just nu. Skulle kunna tänka mig att denna dagen innehåller fler störda moment än vad jag pallar med just nu. 


Hoppas att det störda momentet i denna kåk sov jävligt gott! 

Det gjorde INTE jag!


Hej

Av Piipen - 29 mars 2009 22:57

Idag firade vi som sagt mamma Karin. Det bjöds på middag och dessert. Vart bra det i min lilla utsvultna mage.


Annars har dagen varit sådär. Trött och med en Jv som är jävligt billig nu.


Sluta vara så jävla sur!!



I min förbannade värld gick jag lös med klorin i hela badrummet. Tänkte att en ren värld är en bättre värld. men nej. Och snart lär ju vissa ha grisat ner igen.


Billig! Sa jag det?

Pallar inte mer snart! Then im gone.


Hejdå!


Av Piipen - 27 mars 2009 22:48

Ja lite lätt iallafalll med god middag å en flaska vin. Vissa hann ju med en öl oxå men inte jag. Dagens meny bestod av Kycklingfilè med västerbotten och cognacsgräddsås. Till detta äter man en sallad gjord på Ruccula knaperstekt bacon rostade pinjenötter och balsamico. Gott är bara förnamnet. Märk väl att detta går endast att göra med den finaste kycklingen. Dvs Färsk kycklingfilè. Det är bara så, den är ju sååå mycket godare än fryst.

Har hunnit knapra i mig några chips oxå men dock inte så många. Man blev ju lite lätt proppis av middagen men några salt & vinäger chirra fick plats iallafall. Gott **


Annars har dagen inte innehållit så mycket mer än att jag gått å plockat lite och funderat på framtiden. Det känns som att detta kan bli bra!


Imorgon blir det jobb. The Refreshments står på schemat. Hoppas jag kan smita ifrån några minuter för att rulla höfterna lite till deras show. De har en benägenhet att dra ganska många "festprissar". Har mina aningar att det inte riktigt blir den lugna "skopåsar och galoschkväll" som har varit den senaste tiden.Men det är ju bra. Känner för att ha mycket att göra nu.


På söndag blir det kalas oxå. Nu är det mamma Karins tur. Hon fyllde år igår och vi ska fira på söndag så alla kan vara med. Grattis säger vi till henne!


Nu ska jag smutta i mig vinet som är kvar i flaskan, surfa runt lite på tha net och förhoppningsvis blir jag lite "trött" av vinet så jag somnar som ett litet barn tillsammans med Barbro ("goseråttan i sängen") Skulle jag inte bli trött kan jag ju alltid ta till plan B. Dvs flaskorna som fick följa med från taxfreen förra helgen. Det gör nog susen skulle jag tro! ^^


Allt för nu

Over and out!

Av Piipen - 26 mars 2009 22:37

Denna dag kan vi lägga till handlingarna som en mkt bra dag. Allting började på väg ut ur bussen på väg till min 2:a intervju. Vad skådar mitt öga? jo en OSKRAPAD trisslott ligger och skräpar framför fötterna på mig. Ärlig som jag är lämnade jag ju in den på första speleria..(?) ehh näe. det gjorde jag definitivt INTE! Jag tänkte ju naturligtvis att har man sånt här flyt så måste det ju vara minst en miljon i vinst på denna... Skrapade dock som en besatt och vinst det var det inte alls.. *suck*

Såå typiskt! 

Jaja skit samma. Var ju kul en liten stund iallafall. Vinsten kom dock senare ikväll då jag får ett samtal från "intervjuaren". 

JAG har då alltså sopat mattan och står som ensam segrare till en anställning som är nu bara MIN! 

Det kan inte i ord beskrivas hur nöjd och lättad jag är över detta. Nu kan jag äntligen börja "om". Leva som en vanlig människa med kanske lite mer normala tider på dygnet. Nog för att det blir nattjour men det ska bli så roligt!

Det är ju tur att alla andra som vet att jag haft det knaggligt är så entusiastiska.... *harkel*

TACK! verkligen....


Skitsamma! Jag är nöjd och glad och jag kommer att köra mitt race nu. Nu har jag insett att det bara är vad jag tycker och vill som betyder nåt.

Vill ni så finns jag här.. vill ni inte är det er förlust.


Härliga sommar. Kom så bygger vi historia.


Har oxå hunnit med fika i timrå hos bästa Eve & Tindra "ninna" å Ture.

Mysigt och gott fika! Kladdkaka,glass och grädde med kaffe. Det fick bli min segerfika =) Hoppas vi kan hålla fast vid vänskapen denna gång och att vi inte glider ifrån varann en gång till. Det tror jag går utmärkt!


P&K

Av Piipen - 24 mars 2009 10:41

Bland det värsta jag vet är just att vänta. Att jag oftast försöker vara ute i god tid gör inte saken bättre heller.. Då får jag ju vänta ännu längre =(

Undrar hur det blir idag.. Vad vill de att man ska säga,hur vill de att man ska vara? Jag kör nog på min egen stil. Bara vara mig själv. Varken mer eller mindre. Take it or leave it lixom... Inget å grubbla över. Det hittar jag så många andra anledningar till iallafall så ..


Jag har 2 datastolar.. Båda är trasiga :-( Bläää  Inte så bra-nej.


Idag skiner solen. Det gillar vi! Tummen upp.


Undra vad man ska ha på sig idag då? Hmmm måste kanske kolla på det lite pronto!


Hemen!

Av Piipen - 23 mars 2009 18:27

Idag har varit en trött dag. Kom ju hem från finland igår och man känner sig lite hängig. Inte vet jag om man har blivit lite kall i helsingfors eller om det är spriten som naglat sig fast i kroppen =)

Resan var trevlig.


Imorgon ska jag på en intervju. Måste kolla att jag har allt jag behöver för den.

Kaffe och sista avsnittet av charterhjältar blir det oxå. 


Håll en tumme eller två imorgon.


Puss å hej.

Av Piipen - 19 mars 2009 14:43

Ja nu är det dags att packa igen. Imorrn åker vi till finland på en helgkryssning =) Det ska bli så trevligt att bara komma bort en stund, äta gott,dricka gott å kanske dansa lite..Igår var jag och mamma in till stan en sväng oxå. Bokade en resa för alla i familjen till Rhodos *wiiiii* Jippie. DET ska bli ännu skönare! Sen att vi inte åker förrän i september är ju bra för då har man hela sköna långa sommaren att se fram emot oxå =)

Kan tänka mig att Lis kommer att tycka det blir roligt. Bada och leka i varmt vatten och klimat i en hel vecka...Bästa Lisegumman.


Nu måste jag tänka igenom vad jag ska ha med mig till finland. Man har ju alltid med sig för mycket... Blir ju så när man inte vet vad man ska ha på sig på kvällarna.


Är bättre i nackspärran oxå. Fick special massage av körledare Mr A igår ^^

Ska man tycka det är bra eller dåligt??!! Haha ja faan vet men bättre vart det iaf =)



Förmodligen blir det kladdish hos Lis Lus å Tom ikväll oxå. Ska bara smöra för chauffören först =) 


Kram å hej

Ovido - Quiz & Flashcards