Alla inlägg under april 2009

Av Piipen - 25 april 2009 20:47

Ja inaktivitet på bloggen kan man lugnt säga... Har lixom inte haft varken lust eller ork att ordkludda på ett bra tag.

Idag har vi iallafall varit till Lillgumman som fyllde hela 3 år. Nu är det inte den riktiga dagen förrän på måndag men firandet av släkten fick iallafall ske idag. Pestosallad och prinsesstårta stod på menyn. Gott!


Fick även ta o ordna en tårta tills barnkalaset imorgon. En fin rosa prickig tårta fick det bli. Hoppas den smakar och att barnen blir nöjda med banan och chokladpluddingstårta :-D


Nu sitter jag och stirrar på stöket hemma. Om man stirrar tillräckligt länge försvinner det av sig själv va? Nä jag tror inte det, har då aldrig hänt förut....

Får nog bli så att man far runt med snabeldraken och trasan i jakt på ett finare hem. Roligare lördagskväll när man är ledig och allt kan man väl nästan inte ha? eller...? 

Tur att man är så jävla vuxen...


Hejpåenstund

Av Piipen - 14 april 2009 18:28

Jag är sur. Idag är ingen bra dag. Varför vet ingen men det kan ha att göra med någon som bara gnäller klagar och tjatar.

Jag är sur på allt nu. Sur på vädret sur på mig själv sur på bloggen. Ja ni vet, Skit!


Tänkte att vi skulle gå på en promenad oxå.. men då tar vissa och snörar på sig skorna och ropar hejdå i dörren typ. Jamen vafan.


Hej då!!


Pissråtta

Av Piipen - 9 april 2009 21:52

Usch nu är jag trött. Får både motion och stimulans på nya jobbet och man är väl inte riktigt van. Att få betalt för fri motion kan ju bara vara bra. Behövs inget gymkort här inte.


Nu Sova!





GladPåsk

Av Piipen - 7 april 2009 22:34

Idag har jag varit ledig. vad händer då? Jo man blir ju naturligtvis lite hängig. Vet inte om det är nån liten förkylning men förmodligen är det bara pollen i luften! Hejja pollen. Fantastiskt. Nog för att då vet man att sommaren är på väg men iallafall.. det är INTE roligt med allergi.Samma visa varje år.. bläää.

Känns när det är pollen då det sätter sig i näsan och ögonen först och främst. Det gör inte en vanlig förkylning.


Skit i det. Annars har det inte varit mycket hemma. Plockat lite,surfat lite och druckit kaffe.Det var väl ungefär vad den här dagen hade att bjuda på.

Imorgon är det jobb igen och åter bad som står i planeringen.

Väskan är packad och kläder framlagda så det är bara att slänga på sig dem och gå ut till bussen i morgonbitti.SKönt att slippa tänka på sånt på morgonen.

Jag känner mig stressig i kroppen och har svårt att sova. Det är nog bara för att det är så mycket att tänka på just nu. Det finns ju ingenting att vara stressad för i egentlig mening men känslan finns där iallafall... :(

Kanske en kopp the kan bota? Knappast.

Imorrn får jag även gå på kören. Alltid lika roligt avbrott i vardagen,fast sist undrade jag många gånger vad faan jag gjorde där egentligen??

Att tanter ska ha så in i bängen svårt att kommunicera och planera och framförallt komma FRAM till en lösning??! Det övergår mitt förstånd. Jag har suttit tyst och iaktagit senaste gångerna men snart känns det som att Piipen kommer göra sin röst hörd. Jag bara ORKAR inte höra på deras kackel!

Ja vi får väl se hur det löser sig imorgon. Rapport kommer, be so sure!


GonattJohnblund

Av Piipen - 5 april 2009 20:31

Ja idag var det således min 4:e dag på nya jobbet. Det går bara bättre och bättre för varje dag. Nu är det morgondagen kvar sen får jag en ledig dag innan vi kör igång igen.

Idag har jag fått köra bilen. Helt makalöst mycket finesser på den lilla bilen och så smidig. Tänker på vad Pomma missat hela livet. Allt går ju att göra så himla enkelt. Men vill man inte be om hjälp och är för stolt för att erkänna sina brister både för sig själv och andra blir det ju som det blir. Och hur blev det då? Ja... *Kommentarer överflödiga*


Jaja åter till dagen, bilen, lite fika siiitesajjing runt stan med racern och dagen avslutades med ett besök på bio.

Känns ganska knasigt att få betalt för att gå på bio men inte helt oangenämt så att säga...

Imorgon står det bad på schemat så jag har passat på att packa "badväskan" redan nu. Det kändes förövrigt som att jag förflyttades till lågstadiet och packning av sedvanlig badväska kvällen innan. Enda skillnaden nu var väl att en bikini fick följa med istället för den chockrosa baddräkten med plutoöron på magen :-D


Längtar nu mer än nånsin efter våren. Den har ju visat framfötterna litegrann iallafall så snart så... snart...


Nu sitter man med sin stora blå mormorsmugg med retrorutor på och hinkar kaffe. Bra eller anus kan man ju fråga sig när timmen är sen.. Bra skulle jag vilja påstå då jag endast fått i mig svagt kokkaffe de senaste dagarna. Koffeinnivån måste tillbaka upp,upp,upp.


Måste även passa på att tala om vad stolt jag är över mig själv. De senaste dagarna har jag varit, hör och häpna: SNÄLL!

Inte gnäll inte skällt bara varit sådär underbar och söt som bara jag kan!

Fantastiska JAG!


Piskpåpump

Av Piipen - 3 april 2009 16:59

Ja nu blev det mkt.. Trött både i kroppen och i mössan. Har för mycket att skriva om så.. nä jag låter bli just nu. Annars blir det inte mycket mer gjort idag.

Mör,hungrig,trött men glad. Glad för jobbet och glad för skattebeskedet som damp ner i lådan idag. Först fick jag ett brev där det stog "Att betala..." men idag kom den riktiga deklarationen och där stog det "belopp att få TILLBAKA" många siffror var det oxå. Helt fantastiskt! Har fått betala in några tusen varje år de senaste 7 åren så detta var mycket välkommet!!


Nä nu ska jag.... ja vad fan ska jag?? Vila en stund kanske?

Skulle vilja åka till bästa Lis en stund oxå. Måste höra om de är hemma å så.

Då kanske en dusch vore angenäm innan... Ja duscha blir det!



Kram å hejsan!

Av Piipen - 2 april 2009 23:16

Ja idag var den nya dagen och början på resten av mitt liv.

Jag ska ju ha 5 introdagar och sen ska jag vara färdig. *Puh*

Hoppas bara att jag fixar detta nu. Det är ju som sagt inte alls som de andra jobben man haft. Inga döda ting man kan slunga runt och inga idioter man kan prata med i en telefon. Väldigt intimt och nära arbete är det.


Vi håller tummarna och hoppas och tror att detta kommer att gå bra!

Bara jag får in känslan för den där liften och diverse annat ska det nog bli bra det här.


Imorgon är det fortsättning på intron. Känns iaf skönt att det är samma person som följer min väg de första dagarna så det inte blir ett moment till att hålla koll på å så...

Tror att vi ska ut å åka lite bil imorgon.Ska ju få köra en berlingo nu fortsättningsvis. Blir ju kanon de. Blir ju som att åka värsta lyxbilen om man jämför med skitfårrden. Endast 2:ans växel går i och det finns ingen back! Roligare bilkörning har man ju skådat lixom...


Nä nu dax att sussa snart. Jobb imorrn som sagt!


Hejpastej

Av Piipen - 1 april 2009 17:09

smäller det. Då börjar jag på mitt nya jobb! Det ska bli typ aproligt ungefär.

Hoppas att allt funkar och att det inte finns några frågetecken. Kan bli bra det här, jag har det på känn :-D


Annars idag har jag inte gjort mkt. Surfat druckit femtioelva koppar kaffe samt surfat lite mer. Jo just ja, en promenad till affären blev det iallafall.

Hela lägenheten är städad och 4 maskiner tvätt är körda och torkade samt vikta. Fanns lixom inte så mycket mer att peta med.


Nu får jag snart åka på kören så jag ska väl dra på mig nåt vettigt. Eller kanske ska man åka som nu.? i mysisar och stor huvtröja sådär allmännt trashig :-) Då får ju tanterna nåt å snacka om iallafall. Skulle vara roligt, men jag tror det får bli en annan dag. Jag har ju fått ett nytt jobb, kanske bör vara seriös på dagarna nu då? 

Det låter lite tråkigt. Jag är ju som jag är ja.. lite småknasig. Take me or leave me somewhere else liksom :-D


Jaja jag får nog kompromissa lite med mig själv i den dära frågan...


Lis å Lus å Pomajs har ju varit i Klimpfjäääälll i helgen dem. Verkar ha varit en lyckad resa förutom att lillfisen blidde sjuk på vägen hem.

Och som den bästa moster jag är hade jag ju svar på problemet!!

-Klart att jäntan ätit gul snö. Det kunde ju varit ÖL!!!

Nu var det nog inte det utan nåt heeelt annat men säkert var det nåt i snön hon ätit :-D Måste ju testas annars vet man ju inte eller hur?!


Nä nu måste jag kamma mig!


Hejhejlillegrej

Ovido - Quiz & Flashcards