Alla inlägg under januari 2009

Av Piipen - 30 januari 2009 05:51

Jippie hey!

Äntligen är det dagen D. De kommer hem idag!

Hem från malarialand.. Det ska bli så skönt att komma in i invanda spår igen.Slippa åka fram & tillbaka för att konstatera att man glömt något på ena stället..

Jag tycker bättre om mitt hemma än borta hemma ..

Bosse kommer nog bli själaglad när han upptäcker att han slipper mig *moahhahha*

Nu återstår bara frågan om jag ska bemöda mig med att diska mina använda kaffekoppar eller om jag ska spara disken som "straff" för att inte jag fått vara i malarialand hos kamelerna .. Hehe.Ska fundilera på det ett tag..


Igår var jag ju som sagt på Kärringmaffian igen.Blev då utsedd till "Programråd". Det innebär att man får vara med o bestämma! Ja jag ska ta över makten från tanterna *moahhaha* Watch out, nu vet ni inte vad ni har satt er in i *s*

Det blir säkert bra! Ska bli intressant att se/höra vad de har för åsikt om nytänkande idèer och omstrukturering i den insnöade sv K:a värld.

Kan nog bli en hel del motarbetning skulle jag tro men det har jag räknat med i min lilla bubbla.


Nu väntar man bara på att staden ska vakna till liv igen så man kan göra något roligt! Kanske ska man åka å ta en fika nånstans? Synd bara att man inte har någon å fika med.. hojta isåfall!


Kram å hej!


Av Piipen - 28 januari 2009 06:57

Godmorgon mina vänner!

Idag är det en ny dag, undrar vad man ska fylla den med?

Måste iaf åka på en affär när de öppnar kanske 8 (??) Bosse The Cat vill ha mera mat och även sån där krafssand till sin lilla toalett.Ska även glädja herrn med lite nya godisar tror jag. Han är lite ledsen nu.

Han blir aldeless snurrig nu när morset är borta. Min dygnsrytm passar inte herrn- alls. haha Han tittar på mig som om han inte tycker man är riktigt klok ibland,fast å andra sidan.. Det är jag ju inte heller.. *S*


Sitter med en stor kopp kaffe (vanligt blaskkaffe) och försöker få hjärnan att koppla samman med kroppen även denna dag. Hoppas det funkar.

Sitter och lyssnar på SRP4 också. Känner mig sådär lagomt pensionärsaktig.Skulle jag orka ändra så blir det Rockkanalen men jag finner det även ganska nöjsamt att lyssna på Magnus Leijons nonsenspladder ibland.

Köpte en sån där trekantsmacka på shell igår. "Havets Läckerheter" Så det blev min frukost. Bosse fick alla räkorna så han är nöjd & glad för en stund iaf. Och då kan jag ju konstatera att det var inte så mkt "Havets" Läckerheter i den mackan... Mest "ettsalladsbladochenliiiitenskedmajonäspåtorrtbröds
läckerheter"

Tror Bo fick 5 räkor på sammanlagt 2 trekanter.. haha Jaja frulle blev det iaf o det är då rakt inte likt mig.. pensiovarning var det ja..

Tänk om man kunde vara duktig o käka en redig frukost varje dag.. Som J. Havregrynsgröt med banan. Varje dag! J är så duktig!


Fått en förfrågan om att sjunga på ett dop oxå.. Såg det igår men har inte hunnit svara på det. Men självklart gör jag ju det!

Ska informera frågeställaren om det bara och höra lite vad de tänkt sig..

Måste ju bli bra till lilla Em.

Nu ska jag slaska i mig lite mer kaffe o åka på Hiafäären sen blir det nog hem en sväng för en dusch o klädbyte. Här får man katthår i bihålorna tror jag... *suck*

Ikväll är det återigen dax för tantmaffian :)

Kram så länge!




Av Piipen - 27 januari 2009 04:44

Satt å läste tidningen på nätet och dyker över en artikel om att ett brev gått ut felaktigt.

detta handlade då om att åldringar blivit förväxlade med småttingar och således fått brev om barnomsorg hemskickade..

Detta hade tydligen drabbat tusentals äldre människor samt att en avliden fått ett brev om detta.Det är ju alltid tråkigt när det sker ett fel när en anhörig avlidit men hallåå?? Som dottern säger:

"Vedervärdigt och horribelt att min mor fick hantera ett sådant brev från kommunen.Jag kräver en ordentlig ursäkt till min mor som mår mycket dåligt av det här, säger hon till tidningen." (Som alltså fått brev till sin far som dött..)

JAG tycker att det är skrämmande att man kan bli så upprörd över detta.. jag menar, fel kan alla göra och att folk fått fel brev har väl alltid hänt i alla tider?!

Mer upprörande är då isf att polismyndighet eller bank eller nån sån myndighet skickar privat och "hemlig" information till fel person men detta var ju bara ett infobrev..Skulle jag fått ngt dyligt så skulle jag nog bara konstaterat misstaget,ryckt på axlarna o slängt papperet i soptunnan a`la Sverker style..

Människor som blir rosenrasande och ska ha upprättelse för allt möjligt på denna jord får mig bara att skratta!

Sån är jag!

Själv skulle jag nog bli glad för ett litet brev då & då också.. :-)

*kram*

Av Piipen - 26 januari 2009 23:57

Ja snart är man ett år äldre igen. Vet inte om jag vill fylla år något mer..

Känns liksom inte som om man uppnått något som rättfärdigar att man blir ett år äldre..Ålder & visdom? Ja vis är jag inte. Inte så mycket iaf.


Mina vänner har villa,volvo,o barnvagn.

Vad har jag då?

Villa-nej

Volvo-nej

Vagn-nej

Men jag har fortfarande:

Humor

Humör

Och är jävligt envis!


Snart fyller jag ju som sagt år.. Grattis på mig.

Hejhej

Av Piipen - 25 januari 2009 09:58

Ja det var trevligt! Spännande att få knyta nya kontakter.

Tack för idag.

Ses ?


Hopphopp

Av Piipen - 25 januari 2009 04:34

Ja jag hade skrivit värsta inlägget här. O  sen när jag skulle spara så brakade skiten ihop.

Bajs!

Så nu skriver jag inte mer.


Vill du leka?


Av Piipen - 21 januari 2009 15:51

Ja precis så är det.. hemma hos mor är ju som hemma fast ändå borta. ja ni fattar säkert..

Ganska dötråkigt att sitta här och glo dock.Svårt att lixom ta tag i nåt som man kan göra hemma. Tvätta , städa, pula lixom. Det går ju inte här.

Eller ja,visst går väl det men varför skulle jag röja här när det inte smutsas ner..

Bosse The cat har gått ut nu. Får väl se när han behagar komma in igen denna gång. Han har en förmåga att vägra  gå ut när man vill att han ska det för att sedan när man ska åka dra ut snabbare än man kan säga "Tonfisk" och förbli ute tills man tror man ska få ett psykbryt på honom.Jag vill alltså inte lämna honom ute om jag ska åka nånstans så det blir alltså jag som får sitta snällt & vänta på att han pallrar sig hem.Kul -Inte.


Värsta snönervräket igår iaf. usch & fy & blä.Vill inte ha mera snö. Hur många gånger ska man behöva säga det egentligen? vavava??

Jaja nu vill jag ha värme och sommar som sagt.


Hoppas ni har det jävla bra i malarialand!


Hejhej.

Av Piipen - 18 januari 2009 21:10

Usch ja.. jättetrötter..

Tror jag ska ta o sova nu så kanske, kanske man är utvilad för en ny morgondag imorrn..

Har inte blivit så mycket att skriva om nu,har ingen motivation lixom.

Förhoppningsvis så smäller det till och man bubblar över av entusiasm.


Förhoppningsvis alltså..


Thats all folks!


Gnight.

Ovido - Quiz & Flashcards