Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Uppdatering.

Av Piipen - 20 september 2010 03:58

Jag har inte känt för att blogga på ett tag.

Har alldeles säkert flera miljoner saker att skriva om, men jag orkar bara inte..

Det har hänt alldeles för mycket .


Jag har nu insett att jag är en väldigt känslig person, då menar jag specifikt inombords. Det krävs inte mycket för att få mig ur balans och att mitt inre ska bli ett smärre kaos.

Varför det har blivit så vet jag inte. Kan det ha att göra med att allt dåligt hände på en gång?

Att alla motgångar kom samtidigt.. Nu var det ju inte riktigt allt på en gång, men det kändes så. Tänker jag tillbaka så känns de sista 3-4 åren som en stor soppa av allt möjligt dåligt. Ofta klandrar jag mig själv. Tycker att jag är en dålig värdelös människa och att det bara är så att man får vad man förtjänar..


Tänker jag dock på det jag har just idag, kan jag ju inte vara så dum ändå.

Jag kunde väl inte få nånting så fint om jag är helt värdelös?

Det är bara svårt att släppa alla tankar ibland, då det nästan känns svårt att andas och jag blir stressad, orolig och rastlös till synes utan anledning.


Jag antar att det bara är ett steg till på vägen.

Ett steg till att verkligen finna sig själv och att bli den lugna trygga och harmoniska människa jag så gärna vill vara.

Alla förutsättningar finns ju nu.

Vad väntar jag på?

Ska jag låta allt gammalt förflutet spöka livet ut?

Egentligen är det inte så mycket gammalt kvar som jag grubblar på, det är mera bara en känsla som finns där.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, det är bara...

vad ska jag kalla det, en inre stress?


Jag vet att det är luddigt. Det är väl det som gör mig stressad också. Att jag inte kan tala om vad som är fel. För det är ingenting som är fel egentligen.


Det är väl bara sån jag är.


  

 
 
hanna

hanna

20 september 2010 05:05

jag gillar din blogg :]

http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

Piipen

21 september 2010 02:06

Det tackar vi för :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Piipen - 4 september 2012 23:08

inte igår man var inloggad här... Vissa dagar känns det som att det vore skönt att skriva av sig lite, men i nästa andetag inser jag att det är bäst att skita i det.  Jag är ju uppenbart duktig på att hålla allt inombords ändå och man ska ju inte...

Av Piipen - 8 augusti 2011 10:28

Frustrerad Vilsen Arg Trött Slut Lycklig Olycklig Rädd Svag Glad Ledsen Ensam Inte alls ensam Vet Vet inte Kan inte Vill inte Vill Kan Men ändå vet jag inte     Allt på samma gång. ...

Av Piipen - 15 juni 2011 01:22

Ja nu har jag varit sjuk alldeless för länge. Trött, snuvig ,hostig och jävlig. Det räcker nu! Annars är väl statusen som förut. Inget nytt under min sol iaf.   Lär väl återkomma om jag får något intressant att skriva om. Ni lär väl märka. ...

Av Piipen - 22 april 2011 04:50

Inaktiviteten här har varit enorm. Listan jag skulle hålla mig till har sedan länge fallit i glömska.. Då jag inte har tillgång till dator för jämnan nu för tiden, blir blogginläggen därefter. Empty kan man säga.   Dagar kommer och går. Frust...

Av Piipen - 19 januari 2011 12:23

Betydligt intressantare att skriva om än dagens mat.. Dock lite klurigt. Det finns många slags kärlekar. Värda helt olika mycket men ändå värda sin vikt i guld..   Kärlek kan vara egentligen vad som helst som man tycker om tycker jag. Mat, ...

Ovido - Quiz & Flashcards