Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Piipen - 10 januari 2009 23:34

Jag tycker om att vara glad. Jag vill gärna skratta hela tiden och vara glad överallt lixom.


Bjuder därför på ett favoritklipp som gör livet lite lättare för stunden.

Vem kan vara sur å tvär när man ser gladskitar som de här. =)


http://www.youtube.com/watch?v=Rf2vXyPwDiU&feature=related

Av Piipen - 10 januari 2009 21:42

Efter denna skitdag så väntar nu en tröst pizza..

Hoppas den raderar både ett å annat.


Ses!

Av Piipen - 10 januari 2009 20:20

Jag fattar inte hur man kan bli så avskärmad från världen som vissa i min "krets" kan bli.. Fattar de inte att de sårar? Inte bara sig själv utan även oss som står utanför & ser på..

Fattar ni inte att jag ger upp snart? Jag skiter i er och ert liv. Kan ni inte upptäcka med egna ögon att vi i ert periferiseende håller på att försvinna?


Kan man inte som vuxen människa förstå det enklaste ting, förstå hintar och lyssna när nån annan vill säga något.

Nä då skiter vi i det!


*skitdag*

Av Piipen - 10 januari 2009 05:10

Jao.. Då var klockan 05+ å jag är vaken.. Ovanligt? Nej inte ett dugg men börjar bli smått döless på min "inre" klocka som borde lämnats in på lagning för en sisådär 10 år sedan.

Trött så man dör men lägger jag mig ner så *poff* som i ett trollslag blir man tvärvaken igen. Kan ju alldeless säkert ha att göra med alla femhundratrettioelva tankar som kommer så fort man slappnar av minsta lilla. Grubblerier över allt.. över mitt liv, andras liv, det som har varit och det som komma skall. Över döden, över orättvisa och över hur värdelös man kan känna sig ibland..

Skulle jag kunna vrida tillbaka tiden 10år så skulle jag LÄTT göra det. Lätt försöka göra allt annorlunda,ta tillbaka det jag sagt och säga mer av det jag borde ha sagt. Nu går inte det och ingen är mer olycklig för det än jag.


Jag borde ha varit mer kaxig o sagt vad JAG vill och vad JAG tycker istället för att ledas in på vägar som på något sätt inte tillhör mig. Jag borde visat min kärlek mer till dem jag verkligen älskar när tid fanns, ska de verkligen måsta försvinna innan man kommer till insikt? Jag borde haft en plan, något att uppnå i detta liv.


Nu finns varken plan eller lust. Allting åker förbi som i en dålig filmatisering av "här är ditt liv". Undrar bara om man kan trycka på Stopp, eller om möjligt kanske bara paus?


Det finns egentligen bara 1 sak som håller mitt sken uppe just nu. Den klarast lysande stjärnan på hela himlen.(som f.ö har 2 stjärnor, den ena lyser klart den andra glimmar lite ibland) Och den stjärnan är född 27 april -06.


Morgondagen får således inledas med ett nytt ord: Jag Bör!

Bör Älska mer

Bör Göra mer

Bör sova.

Av Piipen - 10 januari 2009 00:21

Ja nu efter att man slöat i badet en stund var det gott med en kaffe latte..

Och då jag kom på att jag var sugen på kaffe kom jag osökt att tänka på kaffets vara eller inte vara. Alltså såhär:

Har man skaffat en espressomaskin så blir man kräsen, eller? Är det bara jag?

Blir man bjuden på kaffe så får man oftast något av följande:


1. Bryggkaffe ( Fungerar någotsånär om den som brygger har valt en bra sort samt öser på nån skopa extra.

2.Perkulatorkaffe Det finnes INGET bra med denna sorts kaffebryggning.

Sump i koppen,smakar blä & bli dålig i magen är mina erfarenheter.

3.Nescafè Total hädning att få inneha ordet kaffe. Bara ÄCKLIGT.

4.Automatkaffe på jobbet. Enda gången man frivilligt bälger i sig äckelkaffe är just på jobbet då det varken luktar smakar eller är gott.


Nä ska man dricka kaffe ska man således ha en espressomaskin. Tro mig jag har redan slitit ut 1 och fler lär det bli. För det finns ingen viktigare än bra kaffe, något man fick befara i USA. Där har dom då inte kommit på annat än thè liknande blask.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards