Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Piipen - 13 januari 2009 12:05

Ja då var man hemma från frisyren då.. ja det blev Bra! jag = nöjd.

Känns ju bra det iallafall. Hade presentkort på klippningen och så hade jag ett presentkort på Ögat Optik oxå som snart går ut.Då jag inte egentligen är i något behov av nya brillor och ej heller har några cash att lägga emellan direkt för det ändamålet,gick jag iallafall in för att snoka lite.Letade då givetvis på billigaste hyllan och frågade en expedit vad glasen kostade? Då hon fick se "receptet" på mina ögon sa hon att glasen kostar 890:- Eehh Ok tänkte jag..Kul. kan man ha bara glas? =)

Hon frågade lite vad jag tänkt mig o jag sa precis som det var. Ja men sa hon då, Om du tar en båge för 400:- så kan jag göra paketpris på detta. Ja tänkte jag, de funkar ju. Hellre det än att P-kortet går ut bara lixom..


Stod samtidigt i drömmarnas värld o fingrade på ett par fina EmporioArmani bågar som jag gärna skulle vilja ha.(Har även tittat på dem tidigare) Då säger tanten: Gillar du de där? Jaa sa jag och började fingra på de billigare varianterna som var sagt.

Jamen, jag fixar dem åt dig! Ge mig P-kortet så får du "paketpris" på de bågarna istället.

WHAT!

Då fixar ju alltså tanten värsta bågarna + glas till värdet på P-kortet! Vilket då var 1000:-

Hon gjorde min dag. TACK!

Av Piipen - 13 januari 2009 04:36

Jag skulle vilja börja med att klargöra vissa saker.

Jag missunnar inte någon kärlek. Tvärtom är jag väldigt glad att alla hittar nån de vill vara med,Men. Jag tycker inte det är rätt att skita i sina närstående och gå in med 210% i nåt utan att tänka på vad andra tycker.


Har man lovat nån att ta hand om nåt då kan man av ren respekt vänta med ett viktigt beslut tills de andra de faktiskt också berör har hunnit landa och fått känna att beslutet att vårda något viktigt iallafall för en tid har fungerat. Ren Respekt alltså.


Kärlek har ingenting med saken att göra.

Har man lovat en människa någonting och den människan inte har möjlighet att uttrycka sina känslor och vilja längre, ja då tycker jag att man kan av som sagt ren respekt släppa fokus från sig själv för så bara en liten tid och faktiskt känna att man håller vad man lovar. Sen kan man, och det är jag mycket väl medveten om inte binda upp sitt liv helt och hållet efter denne persons önskan. Men å andra sidan tror jag även det skadar den som avgett löftet när man faktiskt bryter det utan att ens ha försökt nästan...

 2008-08-05

Ja, det var väl ungefär vad jag hade att komma med nu.

Nu blir de kaffe, senare sax.

Hej!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards