Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Piipen - 15 mars 2009 21:13

Ja så kan man sammanfatta denna söndag. Gårdagen på jobbet blev en mycket lugn sådan med mestadels äldre som verkar föredra dyra drinkar vid ett bord istället för okontrollerat röj på dansgolvet. Ganska skönt iofs men ändock så tråkigt för mig. Tiden står nästan stilla när det enda man gör är att sammanfatta kvällen med de äldre medans skopåsarna hämtas ut en efter en.

Hade ju dock tid att titta på finalen i melodifestivalen istället. Å vilken skräll! Vem hade anat att svenska folket ville skicka operadivan Malena till Moskva? Och att Caroline Af Ugglas skulle hamna på en hedervärd 2:a plats...

Konstigt värre. Jag personligen tycker att Sarah Dawn Finers låt var mycket bra, men kanske lite mycket "intetsägade" i en så stor tävling som Eurovision Song Contest. Blir spännande att se vad som händer iallafall.


Läste i dagens tidning om en kvinna som helt utan några som helst aningar blev mamma till en liten pojke häromdagen. Jag har dock hemskt svårt att förstå hur man kan vara gravid i 9 månader utan att ha den minsta lilla aning om detta?! Nog för att det har hänt förut samt att en av mina ytligare bekanta har varit med om samma "fenomen". Jag personligen skulle nog vilja kalla det förnekelse, men om detta även sker de som är "äldre" och redan mor till redan vuxna barn tycker jag man borde ha lite mer koll på sin kropp samt veta känslan av att vara gravid... Ja jag blir alldeless snurrig. Konstigt är det allt! 

Artikeln kan man läsa här:  http://st.nu/start/sundsvall/1.844517


Hungrig är jag oxå.. Men är nog "överhungrig" för jag kan inte komma på vad jag vill stoppa in i min mage idag..Hoppas att jag kommer på något illa kvick för jag vet ju hur grinig och arg jag blir utan mat. Ja jag blir hemsk!


Nu ska jag gå på rundtur i mitt kök för att leta nåt..


På återseende.


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards