Alla inlägg under januari 2009

Av Piipen - 10 januari 2009 00:21

Ja nu efter att man slöat i badet en stund var det gott med en kaffe latte..

Och då jag kom på att jag var sugen på kaffe kom jag osökt att tänka på kaffets vara eller inte vara. Alltså såhär:

Har man skaffat en espressomaskin så blir man kräsen, eller? Är det bara jag?

Blir man bjuden på kaffe så får man oftast något av följande:


1. Bryggkaffe ( Fungerar någotsånär om den som brygger har valt en bra sort samt öser på nån skopa extra.

2.Perkulatorkaffe Det finnes INGET bra med denna sorts kaffebryggning.

Sump i koppen,smakar blä & bli dålig i magen är mina erfarenheter.

3.Nescafè Total hädning att få inneha ordet kaffe. Bara ÄCKLIGT.

4.Automatkaffe på jobbet. Enda gången man frivilligt bälger i sig äckelkaffe är just på jobbet då det varken luktar smakar eller är gott.


Nä ska man dricka kaffe ska man således ha en espressomaskin. Tro mig jag har redan slitit ut 1 och fler lär det bli. För det finns ingen viktigare än bra kaffe, något man fick befara i USA. Där har dom då inte kommit på annat än thè liknande blask.

Av Piipen - 9 januari 2009 22:22

Ja detta är min första blågg! Ska för ovanlighetens skull försöka mig på detta.

Om man ska hårddra detta med att skriva i offentligheten har jag alltid tyckt det inte är något för mig men å andra sidan kanske någon tycker att man har något intressant att komma med.. ja eventuellt..


Just nu sitter jag och funderar på om det verkligen är detta som kallas livet?

Detta livet man har just nu alltså. Inte mycket till liv skule jag vilja påstå men det kan ju bara bli bättre.. eller? Ja det hoppas jag verkligen iallafall.


Återkommer till detta en annan dag när jag fundilerat klart vill säga!


P&K

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards