Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Fredagsmys

Av Piipen - 27 mars 2009 22:48

Ja lite lätt iallafalll med god middag å en flaska vin. Vissa hann ju med en öl oxå men inte jag. Dagens meny bestod av Kycklingfilè med västerbotten och cognacsgräddsås. Till detta äter man en sallad gjord på Ruccula knaperstekt bacon rostade pinjenötter och balsamico. Gott är bara förnamnet. Märk väl att detta går endast att göra med den finaste kycklingen. Dvs Färsk kycklingfilè. Det är bara så, den är ju sååå mycket godare än fryst.

Har hunnit knapra i mig några chips oxå men dock inte så många. Man blev ju lite lätt proppis av middagen men några salt & vinäger chirra fick plats iallafall. Gott **


Annars har dagen inte innehållit så mycket mer än att jag gått å plockat lite och funderat på framtiden. Det känns som att detta kan bli bra!


Imorgon blir det jobb. The Refreshments står på schemat. Hoppas jag kan smita ifrån några minuter för att rulla höfterna lite till deras show. De har en benägenhet att dra ganska många "festprissar". Har mina aningar att det inte riktigt blir den lugna "skopåsar och galoschkväll" som har varit den senaste tiden.Men det är ju bra. Känner för att ha mycket att göra nu.


På söndag blir det kalas oxå. Nu är det mamma Karins tur. Hon fyllde år igår och vi ska fira på söndag så alla kan vara med. Grattis säger vi till henne!


Nu ska jag smutta i mig vinet som är kvar i flaskan, surfa runt lite på tha net och förhoppningsvis blir jag lite "trött" av vinet så jag somnar som ett litet barn tillsammans med Barbro ("goseråttan i sängen") Skulle jag inte bli trött kan jag ju alltid ta till plan B. Dvs flaskorna som fick följa med från taxfreen förra helgen. Det gör nog susen skulle jag tro! ^^


Allt för nu

Over and out!

 
 
Anna

Anna

27 mars 2009 23:01

Ojoj, den middagen gick inte av för hackor :)

http://husprojektet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Piipen - 4 september 2012 23:08

inte igår man var inloggad här... Vissa dagar känns det som att det vore skönt att skriva av sig lite, men i nästa andetag inser jag att det är bäst att skita i det.  Jag är ju uppenbart duktig på att hålla allt inombords ändå och man ska ju inte...

Av Piipen - 8 augusti 2011 10:28

Frustrerad Vilsen Arg Trött Slut Lycklig Olycklig Rädd Svag Glad Ledsen Ensam Inte alls ensam Vet Vet inte Kan inte Vill inte Vill Kan Men ändå vet jag inte     Allt på samma gång. ...

Av Piipen - 15 juni 2011 01:22

Ja nu har jag varit sjuk alldeless för länge. Trött, snuvig ,hostig och jävlig. Det räcker nu! Annars är väl statusen som förut. Inget nytt under min sol iaf.   Lär väl återkomma om jag får något intressant att skriva om. Ni lär väl märka. ...

Av Piipen - 22 april 2011 04:50

Inaktiviteten här har varit enorm. Listan jag skulle hålla mig till har sedan länge fallit i glömska.. Då jag inte har tillgång till dator för jämnan nu för tiden, blir blogginläggen därefter. Empty kan man säga.   Dagar kommer och går. Frust...

Av Piipen - 19 januari 2011 12:23

Betydligt intressantare att skriva om än dagens mat.. Dock lite klurigt. Det finns många slags kärlekar. Värda helt olika mycket men ändå värda sin vikt i guld..   Kärlek kan vara egentligen vad som helst som man tycker om tycker jag. Mat, ...

Ovido - Quiz & Flashcards